כיום יותר ויותר חברות מתחילות להבין שאם ברצונן ליהנות מעובדים איכותיים וחדורי מטרה, הן מוכרחות להשקיע מאמץ לא מבוטל כדי להבטיח שהם יהיו מרוצים. האמצעים שעומדים לרשות המנהלים במטרה לעשות זאת מגוונים וכוללים בין היתר תמריצים ובונוסים, מתנות, הטבות בלעדיות וגם סדנת גיבוש לעובדים.
ימי גיבוש הם הזדמנות מצוינת ליהנות משני יתרונות משמעותיים לניהול עובדים – מצד אחד הן מאפשרות יום של ריענון שיצמצם את השחיקה ויעצים את המוטיבציה ומהצד השני הן טומנות בחובן הזדמנות לחזק את הצוות, לקרב בין הנפשות הפועלות ולשפר את שיתוף הפעולה בין כולם.
איך לבחור סדנאות גיבוש במרכז?
מתכננים יום גיבוש? ככל הנראה עומדות בפניכם לא מעט אפשרויות. כשבוחרים בפעילות האידאלית בעבור החברה שלכם, חשוב לסנן היטב את האופציות ולוודא כי הבחירה שלכם לא תהיה אקראית וסתמית.
הפעילות חייבת לספק לעובדים ערך מוסף שהם ייקחו איתם הלאה בסופו של היום. בנוסף, חשוב לתכנן פעילות גיבוש לעובדים ליום גיבוש מלא שתהיה מהנה, קלילה ולא מתאמצת.
זכרו כי בתכנון הפעילות הזאת יש לחשוב טוב טוב מי העובדים שלכם – מה מפעיל אותם ומה גורם להם להתרגש וליהנות. זאת כדי להבטיח פעילות אפקטיבית שהם לא ישכחו.
האם לחלק מתנות לעובדים ביום הגיבוש?
כפי שציינו קודם, יום הגיבוש הוא הזדמנות נהדרת ללכד את העובדים, אך כדי להבטיח שיהיה אפקטיבי יותר, להגביר את ההנאה שלהם ממנו ולוודא שהם יזכרו את ההשקעה שלכם ברווחתם, ניתן בהחלט להוציא אותם מהחוויה גם עם מזכרת צנועה.
מתנה לעובדים ביום הגיבוש לא חייבת להיות הוצאה יקרה. זה יכול להיות משהו סמלי כמו מגנטים, מוצר קטן וממותג או כל דבר שיעלה להם חיוך כשייזכרו ביום הזה.
המתנות לא נועדו רק לעובדים, אלא משרתות את האינטרסים של הארגון שלכם. מומחים מבהירים כי הענקת מתנות לעובדים היא דרך מצוינת לשפר את האפקטיביות שלהם, לחזק את החיבור שלהם למקום העבודה ולהגביר את המוטיבציה שלהם בטווח הארוך. זאת כדי לצמצם ולו במעט את השחיקה – בעיה ידועה בקרב עובדים, שחברות רבות מנסות למצוא כל הזמן דרכים חדשות כדי למגר אותה.
כדי להגביר את האפקטיביות של המתנה – נסו להשתחרר קצת מהתבניות המקובלות, להימנע מהמובן מאליו ולהשקיע שוב מחשבה בהבנה מה מייחד את העובדים שלכם מאחרים ואיזה שי צנוע הם ישמחו לקבל.
ההוקרה על ההשקעה של העובדים היא מרכיב חשוב בבניית מערכת יחסים חזקה, אפקטיבית ויציבה איתם. זה אמנם נתפס כמו פרט פחות חשוב בהתנהלות היומיומית הארגון, אך חשוב שלא לזלזל בו כדי להבטיח שכל העובדים יהיו מגויסים במאה אחוזים למטרה שלכם.