גיבוש בין עובדים

איך לפתור קונפליקטים במקום העבודה?
קונפליקטים במקום העבודה הם דבר טבעי ונפוץ. מעצם קיומה של תלות הדדית - שהיא חלק אינטגרלי מכל מערכת יחסים - נוצרים לעיתים חיכוכים ומצבים של אי הסכמה במישורים שונים (תפיסה, רגשות, התנהגות) וסביב נושאים שונים (זהות, הערכה, משאבים).

אמנם האופי הייחודי של הקשרים במקום העבודה כולל פעמים רבות קושי בניהול שיח ברבדים אישיים יותר מענייניי היום השוטפים, ולכן איגדנו עבורכם מספר כלים שיסייעו לכם בפתרונם.

הכל מתחיל בתקשורת
תקשורת היא המפתח לכל מערכת יחסים מוצלחת והיכולת לנהל דיאלוג מקדם, כזה שיוביל אותנו לפתרון וירגיע את הרוחות, ניתנת ללמידה. הנה שני כלים משמעותיים:

מעמדות לצרכים
בזמן קונפליקט אנחנו נוטים להאשים, לשפוט את הצד השני, להתפרץ לדבריו או "לתפוס אותו במילה". כשאנחנו עושים זאת, אנחנו למעשה לא מקשיבים כלל ומתבצרים בעמדותינו.

כדי לנהל דיאלוג מקדם, עלינו להבין שבדיוק כמו אצלנו, גם מאחורי העמדה שהצד השני מציג נמצאים הצרכים והחששות שלו. אם נבין זאת, נוכל להקשיב באמת תוך שאנו מנסים להבין מה הוא בעצם אומר - מהם הצרכים שמאחורי העמדות.

למשל, דרישה להעלאת שכר יכולה לבטא את הצורך של העובד בהכרה. אם נזהה את הצורך - נוכל ליישב את הסכסוך, לעיתים אף באופן שירצה את שני הצדדים. למשל, על ידי שינוי הגדרת התפקיד של העובד או פרסום הישגיו בקרב חברי הארגון.

הקשבה פעילה
בהקשבה פעילה אנחנו משקפים לצד השני מה הוא אומר (ולעיתים גם את מה שלא) על ידי חזרה על דבריו. השיקוף יאפשר לנו לוודא שאנחנו מבינים נכון את הסיטואציה ואף יאפשר לצד השני להביע את עצמו בצורה פתוחה יותר.

פעמים רבות משלבים כלי זה עם תהליך שנקרא Re-Framing, בו אנחנו מקשיבים לדברי הצד השני וחוזרים עליהם תוך ניסוח מחדש, באופן המדגיש את ההיבט החיובי. בכך אנחנו, למעשה, מעצימים אותו, נותנים לו תחושה שהוא רצוי ומובן, וכן, מרככים את האווירה כולה.

מדיניות מקדמת דיאלוג
חשוב להבין כי ניתן למזער קונפליקטים במקום העבודה ואף למנוע חלק גדול מהם על ידי הטמעת מדיניות שמעודדת שיח ודיאלוג בארגון. כלים אלו יסייעו לכם גם לנהל ולפתור קונפליקטים, אם וכאשר יצוצו, בקלות ובמהירות רבה יותר:

הדלת הפתוחה
מדיניות הדלת הפתוחה היא דוגמה למיסוד אמצעי תקשורת בתוך הארגון. לצידה, כלים נוספים כמו שיחות משוב והערכה, פגישות אישיות וישיבות צוות, המקבלים מקום קבוע ותדיר.

על מנת שכלים אלו באמת יקדמו דיאלוג ושיח, חשוב ליישם אותם לא רק סביב ניהול המשימות או דיון בפעילות השוטפת, אלא גם עבור תקשורת בינאישית עמוקה יותר. כלומר, לבסס אותם כמקום בטוח לביטוי אישי של הצרכים, החששות, הבעיות והקשיים של חברי הארגון.

אם העובדים והקולגות שלנו ירגישו שניתן לפנות אלינו בכל בעיה, תוך שהם סמוכים ובטוחים כי הם יקבלו לכל הפחות אוזן קשבת – נוכל למנוע את התפתחותו של הקונפליקט הבא. 

פיתוח עובדים
דרך נוספת ואפקטיבית לקידום דיאלוג ושיח בתוך הארגון, היא באמצעות פיתוח העובדים עצמם. היום כבר אין ספק כי ההשקעה בעובדים חיונית ובעלת תמורות גבוהות במגוון מישורים, ביניהם פתרון קונפליקטים במקום העבודה. סדנאות גיבוש, פעילויות העשרה וימי כיף, הפכו לחלק אינטגרלי מפעילותו השוטפת של כל ארגון, כך שהסוד הוא במיקוד.

בחירת סדנאות ופעילויות שאינן רק חווייתיות, מהנות ומשחררות, אלא גם מספקות כלים לתקשורת בינאישית, חיובית, מגבשת ומקרבת.


כל פעילות גיבוש לעובדים אצלינו בסאנשיין גרופ מורכבות מתשלובת ייחודית של חווייתיות והנאה לצד כלים משמעותיים לתקשורת בינאישית, העצמה, ביטוי אישי ועוד. אנחנו כאן בכדי לספק מענה אמיתי לצרכים האישיים של העובדים שלכם ומזמינים אתכם להתרשם בעצמכם מהמגוון הרחב המוצע באתר.

 

חזרה למאמרים והשראה

לקבלת הצעת מחיר לסדנת גיבוש / יום גיבוש לעובדים

סאנשיין גרופ - סדנאות גיבוש והעצמה | טל: 050-2867199 | מייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

לינקד אין  יו טוב  גוגל+  פייסבוק  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  050-2867199